Helg i Oggis

Hej!
 
Denna helgen har jag varit kvar i Oskarshamn, här kommer ett snabbt genomdrag av vad som hänt :) I fredags bestämde vi oss för att gå ihop och göra tacos, vi 16 pers som var kvar över helgen. Så vi tågade bort til Maxi och storhandlade och hjälptes åt att laga maten. Roligt, och gott blev det också! Senare på kvällen var vi ett par stycken som spelade rundbadminton och sedan bastade lääänge. Efter det satt vi vid tvn och snackade tills vi gick och la oss kl 04.30..På lördag morgon hade vi bestämmt frukostdejt vilket var mysigt! Sen gick vi på loppis och i andra affärer och handlade stickor och garn. På kvällen var vi på stråkkonsert i stan och sen kollade vi på film, Man on fire tror jag den hette. Idag gick vi alla till Nilssons konditori och fikade kl 11, en lite tradition som finns här. Himla mysigt :) Vi gjorde även ett snabbt stopp på Maxi där jag köpte mynta och salvia, bra och nyttigt att ha i tex tévatten :) För övrigt har jag blivit med fröodling! Har fått det ärofyllda uppdraget att hålla liv i Rebeckas lilla frörabbatt nu när hon är hemma i Falun en sväng. Alltså har jag nu en botanisk trädgård på mitt rum :) Idag har jag och två tjejer till äntligen börjat sticka! Jag ska försöka sno ihop en halsduk tänkte jag, så förutom att öva lite så har jag kvällens sysselsättning ganska klar :) Här kommer en bildbomb!
 
Elin
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0